CLIENȚII PSS.
AFACERI MICI, MIJLOCII ȘI MARI
REZULTATELE
TRAININGURILOR
PRECEDENTE.
Creșterea ratei de conversie:
a) "Din apel în vânzare" +70%
b) "Din consultație în vânzare" +52%
Creșterea cecului mediu:
a) Cecul mediu pe numărul de produse - de 3.2 ori
b) Cecul mediu pe suma - de 1.9 ori
Creșterea volumului de vânzări (cifrei de afacere) - de la +30% (pentru întregul nomenclator) până la +200% (pentru categorii selective)
Îmbunătățirea statisticilor de Apeluri:
a) Numărul de lead-uri procesate - creștere de 2 ori
b) Reducerea duratei medii a apelului cu 30%

REZULTATELE
TRAININGURILOR
PRECEDENTE.
Creșterea ratei de conversie:
a) "Din apel în vânzare" +70%
b) "Din consultație în vânzare" +52%
Creșterea cecului mediu:
a) Cecul mediu pe numărul de produse - de 3.2 ori
b) Cecul mediu pe suma - de 1.9 ori
Creșterea volumului de vânzări (cifrei de afacere) - de la +30% (pentru întregul nomenclator) până la +200% (pentru categorii selective)
Îmbunătățirea statisticilor de Apeluri:
a) Numărul de lead-uri procesate - creștere de 2 ori
b) Reducerea duratei medii a apelului cu 30%
CONTACTAȚI-NE.
"PLECHKOV SALES SCHOOL"
Școala de vânzări active din Chișinău.
Traininguri și scripturi care fac diferența.
Adresa: Chișinău, str.Tighina, 65, of.515
Telefon: +373 78 99 33 00
Email: salut@pss.md
REZULTATELE PROIECTELOR IMPLEMENTATE
EXEMPLE REALE DE SISTEME ȘI INSTRUMENTE ELABORATE ȘI IMPLEMENTATE

TEHNICI DE VÂNZARE, INSTRUMENTE ȘI SCRIPTURI PENTRU MAGAZINE ȘI CALL-CENTRE

TEHNICI DE VÂNZARE, INSTRUMENTE ȘI SCRIPTURI PENTRU MAGAZINE ȘI CALL-CENTRE

  • Instrumente și scripturi pentru toate tipurile de vânzări - în magazin, în birou, la recepție, la întâlniri, la telefon, în magazinul online, în call-centru
  • Corecția proceselor interne ale call-centrului și magazinului online, ceea ce duce la creșterea rezultatelor
  • Scripturi și business-procese pentru toate tipurile de apeluri (de intrare și de ieșire)
  • Consultanță eficientă și prezentarea produsului/serviciului
  • Instrumente de argumentare
  • Formulări eficiente ale întrebărilor importante
  • Gestionarea obiecțiilor și a întrebărilor incomode
  • Tehnici de comparație cu produsele concurenților
  • Tehnici de creare a dubiilor față de competența concurenților
  • Șiruri de „întrebari-răspunsuri” care duc clientul spre decizia de cumpărare
  • Tehnici de negociere cu clienții, furnizorii
  • Lucrul cu clienții negativi și agresivi
  • Vânzări rapide (lucrul cu clienții care se grăbesc)
  • Lucrul cu clienții pe stradă în format de promoter
  • Sistem de vânzare în credit (credite standard și credite cu dobândă 0%)

SCRIPTURI, TRUCURI ȘI STRATEGII EFICIENTE

SCRIPTURI, TRUCURI ȘI STRATEGII EFICIENTE

  • Tehnici de creștere a valorii medii a tranzacției după sumă și cantitate
  • Metode de creștere a ratei de conversie la întâlniri, consultații și prin telefon
  • Metode de comunicare nonverbală
  • Tehnici NLP pentru influențarea ușoară și imperceptibilă a clientului
  • Construcții eficiente de fraze
  • Lucrul cu meta-mesaje (sensul transmis “printre rânduri”)
  • Formarea unei liste globale de erori clasificate după gradul de severitate
  • Instrumente de ”procesare” a clientului într-un singur pas și în mai mulți pași

INSTRUMENTE DE VÂNZĂRI PENTRU DOMENIUL B2B, SEGMENTAREA PORTOFOLIULUI DE CLIENȚI

INSTRUMENTE DE VÂNZĂRI PENTRU DOMENIUL B2B, SEGMENTAREA PORTOFOLIULUI DE CLIENȚI

  • Metode de segmentare și clasificare a portofoliului de clienți
  • Realizarea segmentării în 1C, CRM, Excel
  • Șabloane pentru oferte comerciale, contracte, anexe
  • Planificarea vizitelor, apelurilor și notificărilor pentru fiecare segment
  • Metode de căutare și colaborare cu clienții noi
  • Creșterea vânzărilor repetate către clienții existenți, creșterea frecvenței achizițiilor
  • Reactivarea clienților inactivi
  • Retenția clienților pierduți/plecați
  • Gestionarea creanțelor/datoriei expirate (analiză, raportare, scripturi pentru apeluri, apelare automată prin robot, trimiterea de SMS-uri din 1C)
  • Achiziții eficiente și colaborarea cu furnizorii
  • Sisteme de vânzări active și orientate către clienți

INSTRUMENTE PENTRU CONDUCĂTORI ȘI SUPERVIZORI

INSTRUMENTE PENTRU CONDUCĂTORI ȘI SUPERVIZORI

  • Atribuții de lucru pentru angajați și conducători (lista tuturor activităților și sarcinilor de lucru - regulate și neregulate)
  • Plan de vânzări (analiză, formulare, corecție)
  • Sisteme de indicatori cheie de performanță (KPI)
  • Analiză, metrici, lucrul cu rapoartele
  • Instrumente de planificare și gestionare a timpului (calendar, manager de sarcini)
  • Întâlniri și ședințe (de grup și individuale)
  • Check-listuri de verificare pentru controlul tuturor proceselor
  • Check-listuri de verificare pentru auditul și analiza extinsă a apelurilor și consultațiilor
  • Sisteme de motivare financiară și nonfinanciară
  • Sisteme de sancțiuni și penalizare a angajaților
  • Reguli de merchandising și aranjare a vitrinelor

PREZENTAREA / ÎMPACHETAREA MATERIALELOR ELABORATE

PREZENTAREA / ÎMPACHETAREA MATERIALELOR ELABORATE

  • Prezentare profesională sub forma unei "Cărți de Vânzări" (variantă alb-negru sau color)
  • Aplicarea scripturilor și instrumentelor tipărite la locul de muncă al operatorului call-centru, managerului recepției și casierului
  • Varianta electronică - fișier PDF și tabele Google
  • Curs video bazat pe "Cartea de Vânzări"
  • Curs de instruire în format online cu teste și acordarea unui certificat electronic (dacă compania are un portal de instruire online)

PLATFORME IMPLEMENTATE

PLATFORME IMPLEMENTATE

  • Telefonie IP (Moldcell, Orange, Asterisk) și integrarea acesteia în CRM
  • Apelare automată în masă prin intermediul unui robot (util pentru procesare datoriei expirate și informarea despre noi oferte)
  • Implementarea CRM (Bitrix24, amoCRM)
  • Platforme LMS - pentru lansarea instruirii online în companie (iSpring)
  • Personalizări și modificări în 1C, implementarea de noi module pentru departamentele de vânzări, achiziții, contabilitate
  • Comunicare corporativă (Discord)

PORTAL DE INSTRUIRE ONLINE CU CURSURI ȘI TESTE (E-LEARNING)

PORTAL DE INSTRUIRE ONLINE CU CURSURI ȘI TESTE (E-LEARNING)

  • Lansarea, configurarea și implementarea unui portal de instruire online cu acces de pe calculator și telefon
  • Crearea cursurilor și materialelor de instruire electronice
  • Elaborarea testelor intermediare și finale
  • Lansarea platformei pentru vânzarea propriilor cursuri electronice

INSTRUMENTE PENTRU TRAINERI ȘI MENTORI

INSTRUMENTE PENTRU TRAINERI ȘI MENTORI

  • Sisteme de instruire și programe de stagiu pentru angajații noi (stagiari)
  • Sisteme de instruire și dezvoltare profesională pentru angajații experimentați
  • Sistem de atestare și testare de produs, servicii, tehnici de vânzare, proceduri interne
  • Sisteme de verificare a cunoștințelor despre noile produse
  • Sisteme de învățare rapidă a noilor produse, promoții și oferte speciale
  • Sisteme de instruire pentru angajați în mod offline și online
MISIUNEA PSS.

Dezvoltarea și implementarea în practică a instrumentelor care ajută proprietarii, conducătorii și angajații de linie în:


  • Îmbunătățirea rezultatelor și eficienței de muncă
  • Creșterea profitului și veniturilor personale
  • Reducerea cheltuielilor și pierderilor
  • Sistematizarea proceselor de lucru, creșterea transparenței și rezistenței la situații neprevăzute
CE INFLUENȚEAZĂ ASUPRA REZULTATELOR
NUANȚELE DE INSTRUIRE ȘI DE IMPLEMENTARE
1
Este necesar să treacă o perioadă de timp pentru ca angajații să înceapă să lucreze într-un format nou. Business-instruirea nu este doar despre povestirea metodelor de lucru. Trainerul împreună cu conducerea companiei tinde să schimbe modul de gândire al angajaților, ceea ce necesită înlocuirea viziunilor vechi cu viziunile noi. Acest lucru necesită un efort psihologic mare, iar angajatul nu este pregătit să-și pună la dubiu experiența de viață și să renunțe imediat la acțiunile pe care le-a făcut ani de zile, în special la cele care au adus rezultate pozitive.
2
Este important de înțeles, că fiecare proiect de instruire a angajaților și a conducătorilor departamentelor de vânzări este unic și rezultatul final depinde de mai mulți factori:
  • De trainer și de competențele sale
  • De managerii de vânzări, flexibilitatea și deschiderea lor la instruire,
  • De conducătorul departamentului de vânzări, abilitatea sa de a se implica în procesul de implementare și de a asigura controlul necesar. De asemenea de capacitatea sa de a lua decizii rapide și ferme în cazul sabotajului și rezistenței la implementare.
  • De nivelul de automatizare din companie (software, platforme)
3
Conducătorul trebuie să înțeleagă cum funcționează scripturile și să fie capabil să comunice cu vânzătorii utilizând noua terminologie și noile concepte. Nu este necesar să învețe scripturile pe de rost.
4
În orice proiect de instruire a departamentului de vânzări trebuie să participe 2 sau chiar 3 niveluri de angajați:
  • Managerii de vânzări (personalul de linie)
  • Supervizorii / liderii de echipe care conduc angajații sau filialele
  • Șeful secției de vânzări și/sau directorul de vânzări
5
Fără implicarea activă a conducătorului, managerii de vânzări nu implementează nimic de la sine. O astfel de abordare duce la ceea că după 3-5 zile, rezultatul instruirii dispare complet.

Abordarea "Sergiu, instruiește-ne vânzătorii, iar noi vom continua să lucrăm la fel cum lucram" nu funcționează. Nu poți instrui managerii de vânzări să vândă într-un stil nou, fără a instrui conducătorii lor, astfel încât ei să conducă echipa într-un mod nou.

  • Angajații lucrează după cum sunt conduși de către supervizori.
  • Schimbările trebuie să aibă loc la toate nivelele, atât la angajați, cât și la conducători.
  • Noi instruim vânzătorii să vândă, iar supervizorii să conducă. Astfel fiecare devine profesionist în cadrul propriei zone de responsabilitate
CE INFLUENȚEAZĂ ASUPRA REZULTATELOR
SPECIFICUL ANALIZEI REZULTATELOR DUPĂ INSTRUIREA ECHIPEI DE VÂNZĂRI
1
În evaluarea rezultatelor activității trainerului și a business-consultantului, conducerea companiei adesea gândește "linear". De exemplu:
Dacă în ultimele 3 luni indicatorii medii au fost X, atunci în timpul lucrului cu trainerul, aceștia neapărat trebuie să fie X cu o creștere (diferență pozitivă).
Sau, dacă în anii precedenți vânzările în acest interval au fost X, atunci instruirea angajaților, implementarea tehnologiilor de vânzare și corectarea proceselor de afaceri trebuie să aducă un plus suplimentar la cifrele medii.

Dar în realitate, lucrurile nu funcționează așa - indicatorii sunt influențați de mai mulți factori, cu atât mai mult în lumea modernă unde schimbările au loc cu o viteză înaltă. Înainte de a face concluzii finale, conducerea împreună cu trainerul efectuează o analiză minuțioasă, luând în considerare toți factorii posibili (atât interni, cât și externi)
2
Rezultatele proiectului, de obicei, sunt monitorizate în baza dinamicii indicatorilor principali.
  • Dinamica pozitivă (când are loc creșterea indicatorilor) - este un rezultat bun, dar nu neapărat datorită trainerului :-)
  • Lipsa unei dinamici (când nu are loc schimbarea indicatorilor) - fie că instruirea formarea nu a adus rezultate, fie că rezultatul încă nu s-a manifestat fiind într-o fază de acumulare a "masei critice".
  • Dinamica negativă (când indicatorii au scăzut) - fie că instruirea a avut un impact negativ asupra activității, fie că unul sau mai mulți factori au influențat rezultatul, fie că este vorba despre o scădere temporară și procesele sunt în curs de ajustare (se așteaptă ulterior o creștere)
3
Pentru a monitoriza dinamica "înainte și după instruire", trebuie să se îndeplinească 3 condiții obligatorii (toate aceste aspecte sunt discutate înainte de lansarea proiectului):
  • Trebuie să aveți date retrospective (istorice) pentru cel puțin 4-6 luni precedente. Altfel cum puteți urmări dinamica și să aveți un punct de referință?
  • Înțelegerea uniformă și clară a indicatorului, modului său de calcul și analiză, adică, o sincronizare completă între trainer și conducător. Exemple din practică: a) Vânzările se calculează cu retururi sau fără? b) Achizițiile corporative în magazin sunt incluse în volumul total de vânzări? c) Dacă nu sunt incluse, ce facem dacă 1C nu permite să le calculăm separat? Sunteți pregătit să le calculați manual? d) Vânzările efectuate cu vouchere cadou sunt incluse în totalul vânzărilor? e) La calculul numărului și duratei medii a apelurilor, luăm în considerare toate apelurile, chiar și cele cu durata de 5 secunde sau doar apelurile cu o durată mai mare de 15 secunde? Există o mulțime de astfel de întrebări care apar pe parcursul proiectului, iar fiecare dintre ele influențează semnificativ dinamica indicatorului.
  • Dacă există posibilitatea tehnică de a genera rapoarte/selectări cu datele necesare (chiar dacă aveți 1C, CRM și telefonia IP - de multe ori acestea trebuie să fie configurate și modificate suplimentar, deoarece rapoartele și setările standard sunt adesea incomode și neinformative)
4
Volumul total de vânzări este unul dintre cei mai vulnerabili și puțin informativi indicatori, pe care îl puteți utiliza pentru evaluarea rezultatelor instruirii. Este un indicator global, influențat de prea mulți factori interni și externi, și cu cât mai mare este compania, cu atât mai mulți sunt acești factori.

Întotdeauna se efectuează o analiză în baza la mai mulți indicatori, iar cei mai preferați sunt "indicatorii calitativi", care nu depind de valori absolute. De exemplu, volumul de vânzări (indicator cantitativ) rămâne același, dar datorită creșterii conversiei (indicator calitativ), managerii mențin volumul de vânzări chiar și în cazul în care numărul de lead-uri scade (indicator cantitativ). În cazul când este luat în calcul doar un singur indicator, atunci concluziile pot fi greșite.
5
Factorii interni și externi care afectează rezultatele atât a proiectului de instruire cât și a întregului business în ansamblu:

Exemple de factori externi:
  • Activitatea și nivelul de pregătire al concurenților (politica de prețuri, promoțiile, reducerile, noile produse, vânzătorii, conducerea, mijloacele de automatizare a marketingului)
  • Scăderea generală a pieței, situația economică din țară
  • Situația pe piața muncii
Exemple de factori interni:
  • Activitatea de marketing ineficientă a companiei (buget publicitar redus, canale de publicitate limitate, mesaje / creative slabă în publicitate)
  • Politica de prețuri și politica de returnare și schimb inadecvate
  • Starea depozitului și logistica (lipsa modelelor solicitate, livrări neregulate, calitatea scăzută a produsului, viteza și calitatea scăzută a livrării)
  • Lipsa avantajelor competitive
  • Calificarea insuficientă a managerilor de linie și a conducătorilor, care nu permit planificarea și analiza de calitate, stabilirea obiectivelor și controlul regulat
  • Procese interne neoptimizate, relații tensionate în echipă, fluctuații ale personalului, starea de sănătate a angajaților cheie
  • Sezonieritate, perioada de concedii, etc
ADRESAȚI O ÎNTREBARE,
AFLAȚI PREȚUL ȘI DETALII.
Sunteți o companie mare, o afacere mică sau un antreprenor freelancer - vă răspundem cu drag.
Completați formularul sau sunați la 078993300
"PSS - Plechkov Sales School"
Școala de vânzări active din Chișinău. Traininguri și scripturi care fac diferența.

© 2008-2024, "Plechkov Sales School" SRL
IDNO: 1012600008350