DE CE COMPANIILE AU NEVOIE DE TRAINERI?

Oare companiile care au conducători și specialiști nu pot să-și instruiască vânzătorii și să îmbunătățească rezultatele muncii companiei lor?

CLIENȚII PSS.
AFACERI MICI, MIJLOCII ȘI MARI
1
TRAINERUL EXTERN NU CA UN CONCURENT, CI CA UN MEMBRU AL ECHIPEI

Conducătorii și proprietarii companiilor nu percep trainerul ca pe un concurent - el este angajat temporar pentru durata unui proiect. În unele companii deja există o cultură corporativă de colaborare regulată cu experți externi, care lucrează cu succes alături de angajații existenți și implementează diverse proiecte, de la instruirea angajaților până la implementarea platformelor IT.

Expertul extern are o competență înaltă în realizarea proiectelor concrete, pe când angajatul intern are o competență înaltă în produsul său și procesele interne, astfel Îmbinarea celor două competențe duce la un rezultat mai bun.
2
DE CE TRAINERII INTERNI ȘI CONDUCĂTORII NU POT INSTRUI PERSONALUL

Trainerii interni și conducătorii au 2 caracteristici importante:
1. În companiile mari cu o fluctuație ridicată a personalului, trainerul intern este permanent ocupat cu instruirea stagiarilor, iar pentru cei 99% dintre angajații existenți care lucrează de o perioadă mai lungă, trainerul nu mai are timp.
2. Trainerii și conducătorii sunt complet absorbiți de activitățile operaționale și de rutina zilnică, ducând povara deadline-urilor, a planurilor de vânzări nerealizate și a numeroaselor proiecte interne deja demarate. Adesea nu le mai rămân nici resurse, nici timp pentru implementarea unui alt proiect de instruire și dezvoltare.

Trainerul de vânzări și business-consultantul au o vastă experiență și sunt invitați pentru a rezolva o sarcină specifică, fără a fi implicați în restul proceselor curente și operaționale. Astfel, ei rămân independenți, nu sunt implicați emoțional în rutina companiei, lucrând eficient și focusându-se doar pe sarcina stabilită, fără a se distrage la detalii sau la gestionarea crizelor și conflictelor interne.
3
EXPERIENȚA VASTĂ ȘI COMPETENȚA ÎNALTĂ A TRAINERULUI EXTERN

Trainerii profesioniști și business-consultanții au deja realizate numeroase proiecte de acest gen și sunt la curent cu majoritatea nuanțelor și situațiilor care intervin pe parcurs. Instruirea practică nu înseamnă doar "a povesti despre business-instrumente", ci și a demonstra competențe implicându-se în munca colectivului.

De asemenea, ei au abilitatea de a explica informațiile cu răbdare, claritate și într-un limbaj simplu, astfel încât să fie asimilate imediat de angajați. Experiența acumulată în timpul realizării a sute de proiecte similare, crește semnificativ șansele unei implementări rapide și de succes, precum și obținerea rezultatelor dorite.
4
EXPERTIZA EXTINSĂ ȘI VIZIUNEA NOUĂ

Top-managerii competenți, proprietarii și conducătorii înțeleg că cele mai bune soluții se nasc la intersectarea sistemelor și abordărilor. Conducătorul înțelege perfect produsul companiei și procesele interne, însă este lipsit de perspectiva largă, în timp ce trainerul aduce cu sine experiența din sute de proiecte de succes, precum și o doză suplimentară de inspirație. Prin urmare, atunci când conducătorul și trainerul își unesc forțele pentru a realiza proiectul de instruire a echipei de vânzări, ei oferă un impuls puternic pentru dezvoltarea întregii echipe și a companiei în ansamblu.
5
EXPERIENȚĂ NEREUȘITĂ

Compania a avut deja experiența de a realiza proiecte de instruire a echipei de vânzări, cu propriile forțe sau poate chiar cu un expert extern, dar, din diverse motive, proiectul nu a avut succes - fie din lipsă de experiență, sabotaj, moment nepotrivit pentru implementare, lipsă de personal etc.

Atunci când proiectul este o prioritate, conducerea caută alți specialiști pe piață care pot realiza proiectul de instruire a echipei de vânzări cu succes. Printre proprietari și conducători sunt deosebit de mult apreciați trainerii și experții, care și-au demonstrat competențele în practică.
6
LIPSA DE CUNOȘTINȚE, ABILITĂȚI ȘI EXPERIENȚĂ LA ANGAJAȚII EXISTENȚI AI COMPANIEI

  • Conducerea companiei consideră сă personalul existent "nu va face față" unui astfel de proiect
  • Conducătorul departamentului de vânzări solicită ajutorul unui expert extern/business-consultant (ceea ce este un semn bun).
7
ÎN COMPANIE LIPSEȘTE FUNCȚIA DE TRAINER INTERN SAU MANAGER DE INSTRUIRE

Multe companii își formează echipa din număr strict necesar de persoane – prioritar este ca să funcționeze într-un mod acceptabil secțiile principale - departamentul de vânzări, producția, achizițiile și marketingul. Adesea, angajații îndeplinesc simultan mai multe funcții:

  • Director de vânzări + specialist în marketing
  • Director comercial + manager de achiziții
  • Secretar + specialist SMM
  • Vânzător superior + trainer intern

Echipa incompletă și cumularea mai multor funcții de către angajații existenți se explică atât prin politica companiei (așa s-a format istoric), cât și prin lipsa de cadre calificate pe piața muncii.

Acum imaginați-vă cât de suprasolicitat este un angajat "2-în-1". Principala sa sarcină este să mențină nivelul actual de rezultate și să nu se “înece” în sarcini, dar nu să avanseze la un nou nivel. De aceea, pentru proiectele de instruire a echipei de vânzări se apelează la traineri și business-consultanți.

Este foarte important că trainerul deja are viziune (mindset) de antreprenor, utilizând același model de gândire ca și proprietarii și conducătorii – fiind orientat către rezultat, profit și eficiență.
8
FORȚĂ MAJORĂ, ARD DEAD-LINEURILE, NU SUNT ADMISE GREȘELI

Din motive obiective compania are termeni foarte mici pentru elaborarea și implementarea unui nou sistem de vânzări. În plus, top-managerilor li se poate impune o sarcină strictă de către proprietari și investitori.
REZULTATELE
TRAININGURILOR
PRECEDENTE.
Creșterea ratei de conversie:
a) "Din apel în vânzare" +70%
b) "Din consultație în vânzare" +52%
Creșterea cecului mediu:
a) Cecul mediu pe numărul de produse - de 3.2 ori
b) Cecul mediu pe suma - de 1.9 ori
Creșterea volumului de vânzări (cifrei de afacere) - de la +30% (pentru întregul nomenclator) până la +200% (pentru categorii selective)
Îmbunătățirea statisticilor de Apeluri:
a) Numărul de lead-uri procesate - creștere de 2 ori
b) Reducerea duratei medii a apelului cu 30%

REZULTATELE
TRAININGURILOR
PRECEDENTE.
Creșterea ratei de conversie:
a) "Din apel în vânzare" +70%
b) "Din consultație în vânzare" +52%
Creșterea cecului mediu:
a) Cecul mediu pe numărul de produse - de 3.2 ori
b) Cecul mediu pe suma - de 1.9 ori
Creșterea volumului de vânzări (cifrei de afacere) - de la +30% (pentru întregul nomenclator) până la +200% (pentru categorii selective)
Îmbunătățirea statisticilor de Apeluri:
a) Numărul de lead-uri procesate - creștere de 2 ori
b) Reducerea duratei medii a apelului cu 30%
ADRESAȚI O ÎNTREBARE,
AFLAȚI PREȚUL ȘI DETALII.
Sunteți o companie mare, o afacere mică sau un antreprenor freelancer - vă răspundem cu drag.
Completați formularul sau sunați la 078993300
"PSS - Plechkov Sales School"
Școala de vânzări active din Chișinău. Traininguri și scripturi care fac diferența.

© 2008-2024, "Plechkov Sales School" SRL
IDNO: 1012600008350